Zásady obchodu

PREDPISY ONLINE OBCHODU 

KAPITOLA 1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A DEFINÍCIE

 

    1. Predpisy určujú podmienky poskytovania elektronických služieb vrátane používania Obchodu, ako aj práva, povinnosti a podmienky zodpovednosti Predávajúceho a Zákazníka. Predpisy tiež obsahujú informácie, ktoré je predávajúci povinný poskytnúť spotrebiteľovi a podnikateľovi privilegovanému na práva spotrebiteľa v súlade s platnými predpismi vrátane zákona z 30. mája 2014 o právach spotrebiteľa (vestník zákonov 2020.287, t. J. V znení neskorších predpisov).

    2. Každý zákazník by si mal prečítať Predpisy. 

    3. Predpisy sú dostupné na webových stránkach Obchodu a sú k dispozícii bezplatne aj pred uzavretím zmluvy. Na požiadanie zákazníka sú predpisy k dispozícii aj takým spôsobom, že je možné získať, reprodukovať a zaznamenávať jeho obsah pomocou systému IKT, ktorý používa zákazník (napr. E-mailom).  

    4. Základné definície:

  1. Predpisy: Predpisy internetového obchodu;
        1. Predávajúci: PSM GROUP SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Komunalna 3, 37-403 Pysznica, NIP 7123422334, REGON 38954967, KRS 0000913869
  2. Klient: fyzická osoba, ktorá má 18 rokov a je spôsobilá na právne úkony úplne, právnická osoba a organizačná zložka bez právnej subjektivity, ale schopná nakúpiť na práva vo vlastnom mene a vyplývajúce povinnosti, ktoré vytvoria právny vzťah s Predávajúcim v oblasti prevádzky Obchodu. Zákazník je tiež spotrebiteľom alebo privilegovaným podnikateľom so spotrebiteľskými právami, ak pre neho v danej veci neexistujú osobitné ustanovenia;
  3. Spotrebiteľ: Zákazník, ktorý je fyzickou osobou a ktorá vykonáva právnu transakciu (nákup) s Predávajúcim, ktorá nesúvisí priamo s jeho obchodnou alebo profesionálnou činnosťou;
  4. Elektronická služba - služba v zmysle zákona z 18. júla 2002 o poskytovaní elektronických služieb (vestník zákonov2017.1219, t. J. V znení neskorších predpisov), poskytovaná predávajúcim elektronicky zákazníkovi prostredníctvom webovej stránky;
        1. Obchod alebo internetový obchod alebo webová stránka: Elektronická služba, internetový obchod, prevádzkovaný predávajúcim na internetovej adrese www.tortli.sk, na základe ktorej zákazník uzatvára zmluvu na diaľku, sú zmluvné strany informované o predaji automaticky vygenerovaný e-mail, a plnenie zmluvy (najmä dodanie Tovaru) prebieha mimo internetu;
  5. Účet - Elektronická služba, označená individuálnym menom (prihlasovacím menom) a heslom poskytnutým Zákazníkom, zbierka zdrojov v ICT systéme Predávajúceho, v ktorej sú zhromažďované údaje poskytnuté Zákazníkom a informácie o aktivitách v rámci Obchodu;
  6. Tovar alebo Produkt - tovar predávaný v Obchode, zahrnutý v ponuke Predávajúceho;
  7. Zmluva - zmluva na diaľku týkajúca sa nákupu Tovaru, uzavretá v dôsledku zadania objednávky Zákazníkom v Obchode a jej prijatia Predávajúcim;
  8. Formulár - skript, ktorý je prostriedkom elektronickej komunikácie, ktorý umožňuje zadanie objednávky v obchode alebo vykonávanie iných činností v obchode;
  9. Objednávka - pokyn na nákup Tovaru predložený Zákazníkom pomocou prostriedkov technickej komunikácie;
  10. Newsletter - elektronická služba, služba elektronickej distribúcie poskytovaná predávajúcim prostredníctvom elektronickej pošty (e -mail), ktorá umožňuje všetkým zákazníkom, ktorí ju používajú, automaticky dostávať od predávajúceho cyklické správy (bulletiny) obsahujúce informácie o webovej stránke vrátane nových produktov alebo akcií v obchod.
      1. Vyššia moc - je náhla udalosť, nepredvídateľná a nezávislá na vôli strán, ktorá úplne alebo čiastočne bráni plneniu zmluvy alebo na určité obdobie, ktorej sa pri náležitej starostlivosti nedá zabrániť alebo je možné proti nej bojovať (napr. (napr. vojna, štrajky, prepustenie), nedostatok surovín alebo dodávok energie, narušenie fungovania tovární, blokády ciest, mimoriadne prírodné javy, epidémie, núdzové stavy).

      2. privilegovaný podnikateľ so spotrebiteľskými právami - fyzická osoba uzatvárajúca dohodu priamo súvisí s jej obchodnou činnosťou, keď z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že nemá pre ňu profesionálnu povahu, čo vyplýva najmä z predmetu jej podnikateľskej činnosti

     

    KAPITOLA 2. ZÁKLADNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE



    1. Údaje predajcu o kontaktovaní zákazníka : shop@tortli.sk
    2. Predávajúci ponúka tieto druhy elektronických služieb:

    1) internetový obchod,

    2) spravodaj,

    3) názory (komentované) e),

    4) Účet.

    1. Predávajúci poskytuje elektronické služby v súlade s predpismi.
    2. Technickou podmienkou používania obchodu je, že zákazník má počítač alebo iné zariadenia, ktoré umožňujú prehliadanie internetu, príslušný softvér (vrátane webového prehliadača), prístup na internet a aktuálne a aktívne e-mailové konto. 
    3. Zákazníkovi je zakázané poskytovať nezákonný obsah. 
    4. Používanie Obchodu môže byť spojené s hrozbami typickými pre používanie internetu, ako je spam, vírusy, útoky hackerov. Predajca podniká kroky na zamedzenie týchto hrozieb. Predávajúci uvádza, že verejný charakter internetu a používanie elektronických služieb môže predstavovať riziko získania alebo úpravy údajov o zákazníkoch neoprávnenými osobami, a preto by zákazníci mali použiť vhodné technické opatrenia na minimalizáciu vyššie uvedených rizík vrátane antivírusových a programy ochrany identity. pomocou internetu.
    1. Uzavretie zmluvy o poskytovaní bezplatných Elektronických služieb prebieha prostredníctvom Obchodu cez internet. Zákazník môže kedykoľvek ukončiť používanie bezplatných elektronických služieb opustením obchodu alebo odstránením účtu zákazníka. V takom prípade sa zmluva o poskytovaní bezplatných Elektronických služieb automaticky ruší bez toho, aby bolo potrebné predkladať dodatočné vyhlásenia strán.
    2. Predávajúci môže - okrem iných prípadov vyplývajúcich z právnych ustanovení - spracovať nasledujúce osobné údaje zákazníka nevyhnutné na zriadenie, formovanie obsahu, zmenu alebo ukončenie zmluvy:

    1) priezvisko a mená zákazníka;

    2) trvalá adresa bydliska;

    3) korešpondenčná adresa, ak sa líši od adresy bydliska;

    4) E-mailové adresy zákazníka;

    5) telefónne číslo;

    1. Predávajúci môže so súhlasom zákazníka a na účely reklamy, prieskumu trhu a správania a preferencií zákazníka spracovávať na účely výsledkov takéhoto prieskumu za účelom zlepšenia kvality služieb poskytovaných Predávajúci, ďalšie údaje týkajúce sa Zákazníka, ktoré nie sú potrebné na poskytovanie elektronických služieb.







    KAPITOLA 3. OSOBNÉ ÚDAJE

     

    1. Osobné údaje poskytnuté zákazníkmi sú predávajúcim spracúvané v súlade s platnými právnymi predpismi vrátane nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb v súvislosti s ochranou osobných údajov. na údaje o spracovaní údajov a o voľnom pohybe týchto údajov a o zrušení smernice 95/46 / ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (vestník zákonov L 119 zo 4.5.2016, ďalej len „nariadenie“). Najmä:

    1. Predávajúci zaisťuje, aby tieto údaje boli:

    1. spracúvané v súlade so zákonom, spravodlivo a transparentne pre zákazníkov a iné dotknuté osoby;

    2. zhromaždené na konkrétne, explicitné a legitímne účely a ďalej nespracované spôsobom, ktorý je v rozpore s týmito účelmi; 

    3. primerané, relevantné a obmedzené na to, čo je nevyhnutné na účely, na ktoré sa spracúvajú; 

    4. správne a v prípade potreby aktualizované;

    5. uchovávané vo forme, ktorá umožňuje identifikáciu dotknutej osoby, nie dlhšie, ako je nevyhnutné na účely, na ktoré sa údaje spracúvajú; 

    6. spracúvané spôsobom, ktorý zaisťuje primeranú bezpečnosť osobných údajov vrátane ochrany pred neoprávneným alebo nezákonným spracovaním a náhodnou stratou, zničením alebo poškodením, pri použití vhodných technických alebo organizačných opatrení

    1. predávajúci uplatňuje primerané technické a organizačné opatrenia zabezpečujúce ochranu spracúvaných osobných údajov, primerané povahe, rozsahu, kontextu a účelom spracúvania, ako aj riziku porušenia práv alebo slobôd fyzických osôb;

    2. Predávajúci poskytuje prístup k osobným údajom a výkon ďalších práv zákazníkom a iným dotknutým osobám v súlade s platnými právnymi predpismi.

    1. Základom spracúvania osobných údajov je súhlas Klientov alebo výskyt iného predpokladu oprávňujúceho na spracúvanie osobných údajov podľa Nariadenia.
    2. Predávajúci zaručuje uplatnenie práv osôb, ktorých osobné údaje sú spracúvané na základe zásad vyplývajúcich z príslušných ustanovení, vrátane týchto osôb:

    1) právo odvolať súhlas so spracovaním osobných údajov;

    2) právo na informácie týkajúce sa ich osobných údajov;

    3) právo kontrolovať spracovanie údajov vrátane ich doplňovania, aktualizácie, narovnávania a vymazávania;

    4) právo namietať proti spracovaniu alebo obmedziť spracúvanie;

    5) právo podať sťažnosť dozornému orgánu a použiť iné zákonné prostriedky na ochranu svojich práv.

    1. Osoba, ktorá má prístup k osobným údajom, ich spracúva len na základe splnomocnenia predávajúceho alebo zmluvy o poverení spracúvaním osobných údajov a iba na žiadosť predávajúceho.
    2. Predávajúci zaisťuje, že nesprístupní osobné údaje iným subjektom, než sú oprávnené podľa platných zákonov, pokiaľ to nevyžaduje právo Európskej únie alebo poľské právo.

    6. V súvislosti s podnikateľskou činnosťou Predávajúci využíva služby iných subjektov, a to aj za účelom plnenia zmlúv. Osobné údaje môžu byť prenášané:

    1) hostiteľskej spoločnosti,

    2) dodávateľom softvéru na prevádzkovanie obchodu,

    3) poskytovateľom internetových služieb,

    4) spoločnostiam poskytujúcim kuriérske alebo poštové služby,

    5) dodávateľom platforiem pre elektronické platby,

    6) softvéru na vystavovanie faktúr dodávatelia,

    7) subjekty poskytujúce účtovné alebo právne služby.




    KAPITOLA 4. DODATOČNÉ INFORMÁCIE

     

    • 1 Účet.

     

    1. Registrácia účtu na webovej stránke obchodu je bezplatná a vyžaduje si nasledujúce kroky: Zákazník by mal vyplniť registračný formulár, poskytnúť konkrétne údaje a predložiť vyhlásenia týkajúce sa prijatia nariadení, spracovania osobných údajov a poskytovania obchodných informácií. Odkaz umožňujúci overenie účtu bude odoslaný na e-mailovú adresu zákazníka, ktorú uviedol v procese registrácie účtu. Prihlásenie do Účtu spočíva v zadaní prihlasovacieho mena a hesla nastaveného Zákazníkom. Heslo je dôverné a nemalo by sa s nikým zdieľať. 
    2. Účet umožňuje zákazníkovi zadávať alebo upravovať údaje, vytvárať alebo kontrolovať objednávky a zobrazovať históriu objednávok.
    3. Služba elektronického účtu je poskytovaná bezplatne na dobu neurčitú. 
    4. Zákazník môže kedykoľvek zrušiť účet v obchode zaslaním príslušnej žiadosti predávajúcemu e-mailom na nasledujúcu e-mailovú adresu: shop@tortli.sk

     

    • 2. Newsletter

     

    1. Služba Newsletter má poskytovať zákazníkovi s požadovanými informáciami.
    2. Použitie bulletinu nevyžaduje, aby bol účet registrovaný zákazníkom, ale vyžaduje poskytnutie e-mailovej adresy a predloženie vyhlásení týkajúcich sa prijatia predpisov, spracúvania osobných údajov a poskytovania obchodné informácie.
    3. Na e-mailovú adresu zákazníka bude odoslaný odkaz potvrdzujúci prihlásenie sa k odberu noviniek.
    4. Elektronická služba Newsletter je poskytovaná bezplatne na dobu neurčitú.
    5. Zákazník sa môže kedykoľvek odhlásiť z odberu noviniek zaslaním príslušnej žiadosti predávajúcemu e-mailom na nasledujúcu e-mailovú adresu: shop@tortli.sk / mobile: +48 883 184 721
    • 3. Názory
    1. Predávajúci umožňuje zákazníkom zasielať jednotlivé a subjektívne vyhlásenia (názory) na webových stránkach Obchodu., komentáre) Zákazníka, najmä pokiaľ ide o Tovar.
    2. Služba je poskytovaná bezplatne na dobu neurčitú.
    3. Používanie služby je možné anonymne.
    4. Predávajúci môže názor použiť na účely obsahu uverejneného na webovej stránke. 

     

    KAPITOLA 5. VÝPREDAJ

     

    • 1. Tovar

     

    1. Všetky produkty ponúkané v obchode sú nové a nemajú žiadne chyby. Podrobný popis Tovaru nájdete na webových stránkach Obchodu.

     

    • 2. Objednávky a ich implementácia

     

    1. Objednávku je možné zadať vyplnením formulára dostupného v obchode. 
    2. Objednávky je možné uskutočniť po registrácii účtu v obchode alebo bez registrácie účtu v obchode (nákupy hostí). 
    3. Zákazník je povinný starostlivo vyplniť formulár, v ktorom uvedie všetky údaje v súlade so skutočnosťami a uvedie zvolený spôsob platby a dodania. 
    4. Zákazník poskytuje údaje vo formulári a predkladá vyhlásenia týkajúce sa prijatia nariadení, spracúvania osobných údajov a poskytovania obchodných informácií.
    5. Objednávky je možné zadávať do Obchodu 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Objednávky zadané v sobotu, nedeľu alebo počas sviatkov sa vybavujú nasledujúci pracovný deň. 
    6. Potvrdenie zadania objednávky robí zákazník kliknutím na tlačidlo (pole) označené „objednávka s povinnosťou platby“. Predávajúci zašle zákazníkovi potvrdenie objednávky na e-mailovú adresu uvedenú zákazníkom.
    7. Doba vybavenia objednávky (tj. Do dátumu odoslania Tovaru) je až [7] pracovných dní. 
    8. V prípade požiadavky na zdokladovanie transakcie vo forme faktúry zákazník poskytne potrebné údaje a uvedenie daňového identifikačného čísla zákazníka na faktúre by malo byť vykonané najneskôr pri zadávaní objednávky. Predávajúci nezodpovedá za poskytnutie nesprávnych alebo neúplných údajov vrátane daňového identifikačného čísla zákazníkom.
    9. V prípade nemožnosti dokončenia objednávky, ku ktorej môže dôjsť v prípade vyššej moci alebo z iných dôvodov, sa Predávajúci zaväzuje bezodkladne informovať Zákazníka prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky. V takom prípade môže Spotrebiteľ odstúpiť od plnenia zmluvy a Predávajúci vráti čiastky zaplatené Spotrebiteľom. V ostatných prípadoch sa plnenie zmluvy odkladá o dobu trvania prekážky.
    • 3. Platby

     

    1. Všetky ceny Tovaru uvedené v obchode sú hrubé ceny v poľských zlotých (ceny sú vrátane DPH). Cena Tovaru nezahŕňa náklady uvedené v bode 2 nižšie. Cena Tovaru uvedená v čase zadania Objednávky Zákazníkom je záväzná pre obe strany.
    2. Náklady súvisiace s dodaním Tovaru (napr. Doprava, dodanie, poštové služby) a akékoľvek ďalšie náklady znáša Zákazník. Výška týchto nákladov môže závisieť od voľby Zákazníka, pokiaľ ide o spôsob dodania Tovaru. Informácie o výške týchto nákladov sú uvedené vo fáze zadávania objednávky. 
    3. Zákazník si môže zvoliť formu platby:
    1. platba pri osobnom odbere tovaru (platba v hotovosti alebo kartou) - sumu zaplatí zákazník priamo pri osobnom odbere tovaru v stacionárnom obchode predávajúceho. Objednávka je spracovaná po prijatí objednávky.
    2. platba pri prevzatí Tovaru (dobierka) - Zákazník zaplatí dlžnú čiastku priamo dopravcovi pri prevzatí Tovaru. Objednávka je spracovaná po prijatí objednávky.  
    1. Pri každom predanom produkte Obchod vydá doklad o kúpe a doručí ho zákazníkovi za predpokladu, že dodanie vyžadujú ustanovenia všeobecne platných zákonov, pričom sa riadia ustanoveniami kapitoly 5 ods. 2 bodu 8 predpisov.



    • 4. Dodanie
    1. Produkt je odoslaný na adresu uvedenú zákazníkom vo formulári, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.

     

    1. Predávajúci spolu s tovarom vydáva zákazníkovi všetky prvky jeho zariadenia, ako aj návody na obsluhu a údržbu a ďalšie dokumenty vyžadované ustanoveniami všeobecne platných zákonov.
    2. Predávajúci uvádza, že:

    1) po vydaní tovaru zákazníkovi alebo dopravcovi prechádzajú na zákazníka výhody a bremená súvisiace s tovarom a riziko náhodnej straty alebo poškodenia tovaru. Pri predaji Spotrebiteľovi prechádza nebezpečenstvo náhodnej straty alebo poškodenia Tovaru na Spotrebiteľa po vydaní Tovaru Spotrebiteľovi. Vydanie Tovaru sa považuje za zverené Predávajúcim prepravcovi, ak Predávajúci nemal vplyv na voľbu dopravcu Spotrebiteľom,

    2) prijatie zásielky s Produktom Zákazníkom bez výhrad má za následok zánik nárokov na stratu alebo poškodenie pri preprave, pokiaľ:

    a)o pred prevzatím zásielky nebol protokolškode zistený;

    1. b) od takéhoto vyhlásenia sa upustilo kvôli zavineniu dopravcu;
    2. c) strata alebo poškodenie v dôsledku úmyselného pochybenia alebo hrubej nedbalosti dopravcu;
    3. d) poškodenie, ktoré nebolo zvonku badateľné, bolo uvedené oprávnenou osobou po prevzatí zásielky a do 7 dní požiadalo o zistenie jej stavu a preukázalo, že ku škode došlo medzi prijatím zásielky na prepravu a jej prepustením.

    Vyššie uvedené sa nevzťahuje na spotrebiteľa a podnikateľa s privilegovanými právami spotrebiteľa.

     

    • 5. Dodatočné informácie pre spotrebiteľa.

     

    1. Zmluva nie je uzavretá na dobu neurčitú a nebude sa automaticky predlžovať.
    2. Minimálna doba trvania povinností spotrebiteľa vyplývajúcich zo zmluvy je doba trvania zmluvy, t. J. Platba a prevzatie tovaru. 
    3. Používanie obchodu spotrebiteľom nie je spojené s povinnosťou zložiť zálohu alebo poskytnúť iné finančné záruky. 
    4. Predávajúci nie je povinný a neuplatňuje kódex osvedčených postupov uvedený v čl. 2 bod 5 zákona z 23. augusta 2007 o boji proti nekalým trhovým praktikám (vestník zákonov 2017.2070, t. J. V znení neskorších predpisov).



    KAPITOLA 6. ZODPOVEDNOSŤ 



    1. Zodpovednosť za záruku je v právnych vzťahoch s klientmi a podnikateľmi s privilegovanými právami spotrebiteľa vylúčená. Zodpovednosť Predávajúceho za škodu v právnych vzťahoch so Zákazníkmi je vždy obmedzená na hodnotu Tovaru, to sa však nevzťahuje na Spotrebiteľa a Podnikateľa s privilegovanými právami spotrebiteľa.
    2. Predávajúci zodpovedá spotrebiteľovi za to, že výrobok má fyzickú alebo právnu vadu (záruka) za podmienok uvedených v ustanoveniach občianskeho zákonníka (vestník zákonov 2017.459, tj v platnom znení) a v zákone z 30. mája 2014 o práva spotrebiteľa (vestník zákonov z roku 2014, č. .2017.683, t. j. v znení neskorších predpisov) vrátane týchto zásad:

    1) fyzická vada spočíva v nesúlade tovaru so zmluvou. Tovar je predovšetkým v rozpore so zmluvou, ak:

    1. a) tovar nemá vlastnosti, ktoré by tento druh vecí mal mať vzhľadom na účel uvedený v zmluve alebo vyplývajúci z okolností alebo miesta určenia;
    2. b) Tovar nemá vlastnosti, ktoré Predávajúci poskytol Spotrebiteľovi;
    3. c) tovar nie je vhodný na účel, o ktorom spotrebiteľ informoval predávajúceho pri uzatváraní zmluvy a predávajúci nevzniesol žiadne námietky voči takémuto určenému použitiu;
    4. d) výrobok bol dodaný spotrebiteľovi neúplný.

    2) Tovar má právnu vadu, ak je tovar vo vlastníctve tretej osoby alebo ak je zaťažený právom tretej osoby, a ak obmedzenie používania alebo nakladania s tovarom vyplýva z rozhodnutia alebo rozsudku príslušný orgán; v prípade predaja práva Predávajúci zodpovedá aj za existenciu zákona;

    3) Predávajúci zodpovedá v rámci záruky za fyzické vady, ktoré existovali v čase, keď nebezpečenstvo prešlo na spotrebiteľa, alebo ktoré vyplynuli z príčiny, ktorá je v tovare súčasne.

    4)  Predávajúci je zbavený zodpovednosti za záruku, ak Spotrebiteľ v čase uzavretia zmluvy vedel o vade;

    5) ak bola fyzická vada zistená do jedného roka odo dňa dodania Tovaru, predpokladá sa, že vada alebo jej príčina existovala v čase, keď nebezpečenstvo prešlo na spotrebiteľa;

    6) Predávajúci zodpovedá za záruku, ak sa do dvoch rokov odo dňa doručenia tovaru spotrebiteľovi zistí fyzická vada, a ak sú v tovare zakúpenom spotrebiteľom použité hnuteľné veci, predávajúci zodpovedá zo záruky, ak fyzická vada je zistená do jedného roka odo dňa doručenia Tovaru;

    7) Práva spotrebiteľa vyplývajúce zo záruky sú:

    1. a) žiadosť o zníženie ceny tovaru alebo o odstúpenie od zmluvy, pokiaľ predávajúci bez zbytočného odkladu a bez zbytočných komplikácií spotrebiteľovi nevymení chybný výrobok za bezvadný alebo neodstráni defekt;
    2. b) Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady navrhovanej Predávajúcim požadovať, aby bol Tovar vymenený za Tovar bez vád, alebo namiesto výmeny Tovaru požadovať odstránenie vady, pokiaľ to nie je možné uviesť výrobok do súladu so zmluvou spôsobom, ktorý si zvolil spotrebiteľ, alebo by vyžadoval nadmerné náklady v porovnaní s navrhovaným spôsobom. predávajúcim. Pri posudzovaní prekročenia nákladov sa prihliada na hodnotu tovaru bez vady, druh a závažnosť zistenej vady, ako aj na nepríjemnosti, ktorým by inak bol spotrebiteľ vystavený;

    8) Spotrebiteľ, ktorý uplatňuje práva zo záruky, je povinný doručiť vadný tovar na náklady Predávajúceho na miesto uvedené v zmluve, a ak také miesto nie je uvedené v zmluve - na miesto, kde sa tovar nachádza bolo mu doručené.

     

    KAPITOLA 7. POSTUP VYROVNÁVANIA SŤAŽNOSTÍ

     

    1. Zákazník by mal sťažnosti adresovať predávajúcemu písomne ​​na nasledujúcu adresu: […]. Zákazník môže použiť reklamačný vzor dostupný v obchode, ale to nie je podmienkou pre zváženie reklamácie. Vyššie uvedené sa nevzťahuje na spotrebiteľa a podnikateľa s právami spotrebiteľa, ktorý môže akýmkoľvek spôsobom podávať sťažnosti predávajúcemu.
    2. Ak sa zistí, že zásielka s Tovarom je poškodená, stratená alebo poškodená, musí Zákazník ihneď (najneskôr do 7 dní odo dňa prevzatia zásielky) podať sťažnosť Predávajúcemu. Takáto akcia vám umožní uplatniť nároky voči dopravcovi. Toto nie je podmienkou na zváženie sťažnosti spotrebiteľa alebo podnikateľa s privilegovanými právami ako spotrebiteľa. Reklamácia by mala obsahovať podrobný popis problému a požiadavku Klienta, prípadne aj fotografickú dokumentáciu. 
    3. Predávajúci sa zaväzuje posúdiť sťažnosť zákazníka do 30 dní a sťažnosť spotrebiteľa alebo preferenčného podnikateľa do 14 dní. Ak Predávajúci na sťažnosť Spotrebiteľa alebo preferenčného podnikateľa neodpovie do 14 dní, považuje sa to za oprávnené.
    4. Ak je reklamácia uznaná, Predávajúci podnikne príslušné opatrenia. 
    5. V právnych vzťahoch so spotrebiteľmi existuje možnosť použitia mimosúdnych postupov vybavovania sťažností a nápravy vrátane:

    1) možnosti riešenia sporov elektronickými prostriedkami pomocou platformy ODR (riešenie sporov online), ktorá je dostupná na https: // ec .europa.eu / consumer / odr / main / index.cfm? event = main.home2.show & lng = PL;

    2) možnosť vedenia priateľského konania pred spoločným súdom alebo inými orgánmi. 




    KAPITOLA 8. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

     

    1. Odstúpenie od zmluvy predávajúcim alebo zákazníkom môže byť uskutočnené za podmienok uvedených v ustanoveniach občianskeho zákonníka (vestník zákonov 2017.459, t. J. V znení neskorších predpisov).
    2. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. 
    3. Informácie o odstúpení od zmluvy spotrebiteľom sú uvedené v poučení o práve na odstúpenie od zmluvy, dostupnom na webovej stránke obchodu. 
    4. Právo odstúpiť od zmluvy nemá spotrebiteľ vo vzťahu k určitým zmluvám, t. J.
    1. K poskytovaniu služieb, právo, ak predávajúci poskytol službu v plnom rozsahu s výslovným súhlasom spotrebiteľa, ktorý bol pred začatím ustanovenia informovaný potom, čo Predávajúci splní službu, stratí právo na odstúpenie od Zmluvy;
    2. v ktorých cena alebo odmena závisí od fluktuácií na finančnom trhu, nad ktorými Predávajúci nemá žiadnu kontrolu a ku ktorým môže dôjsť pred termínom odstúpenia od Zmluvy;
    3. v ktorom je Tovar prefabrikát, vyrobený podľa špecifikácie spotrebiteľa alebo slúžiaci na uspokojenie jeho individuálnych potrieb;
    4. v ktorých tovar rýchlo podlieha skaze alebo má krátku dobu použiteľnosti;
    5. v ktorom je Tovar dodávaný v zapečatenom obale, ktorý nie je možné vrátiť po otvorení obalu z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak bol obal po dodaní otvorený;
    6. v ktorom je Tovarom veci, ktoré sú po dodaní vzhľadom na svoju povahu neoddeliteľne spojené s inými položkami;
    7. v ktorom sú Tovarom alkoholické nápoje, ktorých cena bola dohodnutá pri uzavretí Zmluvy a ktorých dodanie sa môže uskutočniť až po 30 dňoch a ktorých hodnota závisí od fluktuácií na trhu, na ktoré Predávajúci nemá ovládanie;
    8. v ktorom Spotrebiteľ výslovne požadoval, aby mu Predávajúci prišiel na urgentnú opravu alebo údržbu; ak Predávajúci poskytuje dodatočné služby iné, ako požaduje Spotrebiteľ, alebo poskytuje veci iné ako náhradné diely potrebné na opravu alebo údržbu, má Spotrebiteľ právo odstúpiť od Zmluvy, pokiaľ ide o dodatočné služby alebo položky;
    9. v ktorom Tovarom sú zvukové alebo obrazové záznamy alebo počítačový softvér dodané v zapečatenom obale, ak bol obal po dodaní otvorený;
    10. na dodávku novín, periodík alebo časopisov, s výnimkou zmlúv o predplatnom;
    11. uzavretá prostredníctvom verejnej aukcie;
    12. na poskytovanie ubytovacích služieb, okrem na pobytové účely, prepravu tovaru, prenájom áut, stravovanie, služby súvisiace s voľnočasovými, zábavnými, športovými alebo kultúrnymi podujatiami, ak je v zmluve uvedený deň alebo obdobie poskytovania služby;
    13. o dodaní digitálneho obsahu, ktorý nie je zaznamenaný na hmotnom nosiči, ak sa plnenie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a po informovaní predávajúceho o strate práva na odstúpenie od zmluvy.
    1. Predávajúci bezodkladne, najneskôr do 14 dní odo dňa prijatia vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy, vráti spotrebiteľovi všetky ním uskutočnené platby vrátane nákladov na dodanie tovaru. Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom platby, aký použil Spotrebiteľ, pokiaľ Spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom vrátenia tovaru, ktorý pre neho neznamená žiadne náklady. 
    2. Ak si Spotrebiteľ zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší štandardný spôsob dodania ponúkaný Predávajúcim, Predávajúci nie je povinný nahradiť dodatočné náklady, ktoré Spotrebiteľovi vznikli.
    3. Spotrebiteľ je povinný vrátiť tovar spolu so všetkým vybavením vrátane obalu za predpokladu, že tvorí podstatný prvok tovaru. Predávajúci môže odmietnuť vrátenie platby do prijatia tovaru alebo do doby, kým nebude predávajúcemu predložený dôkaz o jeho vrátení, podľa toho, čo nastane skôr.
    4. Spotrebiteľ znáša iba priame náklady na vrátenie Tovaru, pokiaľ Predávajúci nesúhlasí s ich znášaním alebo neinformoval Spotrebiteľa o nutnosti znášať tieto náklady.
    5. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty výrobku v dôsledku jeho používania spôsobom, ktorý presahuje rámec nevyhnutný na stanovenie povahy, vlastností a fungovania tovaru. 
    6. V prípade účinného odstúpenia od Zmluvy sa Dohoda považuje za neplatnú. 
    7. Ustanovenia bodov 2-10 sa vzťahujú na podnikateľa, ktorý je privilegovaný ako spotrebiteľ.

    KAPITOLA 9. DUŠEVNÉ VLASTNÍCTVO

     

    1. Práva na webové stránky a ich obsah patria Predávajúcemu.
    2. Adresa webovej stránky, na ktorej je obchod dostupný, ako aj obsah webových stránokwww.tortli.pl podliehajú autorskému právu a sú chránené autorským právom a zákonom o duševnom vlastníctve. 
    3. Všetky logá, vlastné názvy, grafické návrhy, filmy, texty, formuláre, skripty, zdrojové kódy, heslá, ochranné známky, servisné značky atď. Sú registrované ochranné známky a patria predávajúcemu, výrobcovi alebo distribútorovi tovaru. Sťahovanie, kopírovanie, upravovanie, reprodukovanie, odosielanie alebo distribúcia akéhokoľvek obsahu z webovej stránkywww.tortli.pl bez súhlasu vlastníka je zakázané. 

     

    KAPITOLA 10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

     

    1. V záležitostiach, na ktoré sa nevzťahujú Nariadenia v právnych vzťahoch so zákazníkmi, sa použijú príslušné ustanovenia všeobecne platného práva.
    2. Akékoľvek odchýlky od týchto Pravidiel sa urobia písomne ​​pod záväznou neplatnosťou.
    3. Príslušným súdom na riešenie sporu medzi Predávajúcim a Zákazníkom bude súd príslušný podľa sídla Predávajúceho. Súdom príslušným na urovnanie sporu medzi predávajúcim a spotrebiteľom vedeným predávajúcim bude súd príslušný podľa všeobecných pravidiel (súd bydliska alebo pobytu spotrebiteľa) a súd príslušný podľa všeobecných pravidiel (súd sídla Predávajúceho) alebo iné vhodnejšie pre Spotrebiteľa (podľa čl. 31-37 Občianskeho súdneho poriadku).